Vi är i en expansiv fas och tar nästa kliv i tillväxt genom framgången av våra kundunika premiumlösningar. I denna rekrytering söker vi nu en

ACCOUNT MANAGER.

 

Söker du ett stabilt bolag med småländsk själ och kreativ höjd?
Är du en lagspelare med starkt eget driv som gillar högt tempo och omväxling?
Har du förmågan att bygga affärsmässiga och långsiktiga kundrelationer?

 

Genom att kombinera 30 års erfarenhet med nytänkande hittar vi nya, säljdrivande lösningar som möter kundens behov – oavsett om det gäller en uppseendeväckande butiksinredning eller en logistiklösning som driver upp tempot i en kampanjlansering. Med en flexibel och kundorienterad organisation försöker vi alltid att möta kunden med innovativa lösningar som ökar kundens försäljning och bygger varumärket. Genom en ökad efterfrågan har vi nu också ett tydligt fokus internationellt. 

Som Account Manager tillhör du säljteamet där du kommer få eget kundansvar för både större och mindre konton. Du blir ansvarig och drivande i den affärsmässiga processen mot kund, ser till att rätt underlag tas fram (briefing) och att arbetsuppgifter sätts i verket för genomförande enligt överenskommen tids- och leveransplan. Då de flesta uppdrag är i projektform har du ett mycket professionellt team till ditt förfogande som t ex designers, konstruktörer, projektkoordinator, teknisk projektledare och inköpare. Det kan handla om allt från nya helhetslösningar för konceptutveckling till vidareutveckling av  ideér/lösningar kring funktion eller design på befintligt koncept eller produkt. Det finns stor framtida potential hos fler av våra befintliga kunder. Resorna i tjänsten är oftast avklarade över dagen.

Hos oss är det ett öppet och prestigelöst klimat där du blir en i gänget. Vi backar upp och hjälper varandra när det “hettar” till. Här tillåts du att ta ett stort eget ansvar och vi erbjuder möjligheter att vidareutvecklas. Vi kommer se till att du får en introduktion anpassad efter just ditt behov och sambesök blir en naturlig del i din uppstart.

Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från en kundinriktad roll med fokus mot B2B-försäljning. Har du arbetat inom branscher kopplat mot retail, inredning, möbler, form & design är det en stor fördel. Som person har du förmågan att se helheten, med stor portion sunt förnuft, mod och affärsmässigt förhållningssätt. Du bygger långsiktiga, starka relationer och trivs i en öppen miljö med högt tempo och stort individuellt engagemang. Precis som för PS Retail bygger din yrkesmässiga framgång på stark laganda och förmågan att samarbeta med fokus på kund och leverans av de mest optimala behovsanpassade lösningarna. Du behärskar engelska språket bra och är van användare i MS Office.

– Redo för nästa möjlighet? Tag chansen att bli en viktig lagspelare i ett stabilt och kreativt företag!

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar PS Retail AB med Finnveden Säljkraft.

Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 072-549 03 00.

Du ansöker till tjänsten på www.finnvedensaljkraft.se senast 8 april.